Friday, October 14, 2011

Pak Polisi

Salam...

Nak citer pasal tajuk entry neh...
Korang pernah kena tahan polis tak? 
Saya? tak pernah...cuma berhenti kalau ada roadblock jer...

Nak jadi cerita, kat sini dah berminggu dia buat roadblock kat tempat yang sama...
so, setiap kali lalu kawasan itu, aku memang dah siap2 pakai belt...
biasa berhenti, diorang tgk2 roadtax jer...

Isnin lepas saya ada kursus bersama mat2 salih penutur jati....
on da way pergi memang tempuh kaw. tu...
tak tahan pun....cuma perlahankan keta dan usha2 sket2...
on da way balik pulak, i macam biasa lah...
berhentikan keta...pak polisi tu intai2 tengok i punya roadtax...
pastu tunggu la cue suruh jalan...
tapi dia tercegat jer sebelah keta...
cuak jugak...tak buka cermin sebab biasa tak bukak pun...
dah dia tercegat kat situ, i bukak la...

So, turunkan cermin, 
Pastu mula la sesi soal menyoal.
..
Pak Polisi     : Kenapa cik tak nak bukak cermin?
Saya               : (senyum jer)
Pak Polisi     : Ke cik ada sorok apa2 dalam kete ni?
Saya               : Eh, mana ada encik...
Pak Polisi     : Ooo saya ingat cik ada sorok benda sebab tak buka cermin keta..
Saya               : Takde la! encik muka saya ni macam penyangak ke encik?
Pak Polisi     : Dari mana ni?
Saya               : Kursus encik.
Pak Polisi     : Kursus kat mana?
Saya               : Kat SK **** encik...
Pak Polisi     : Abis tu nak gi mana lak ni?
Saya               : Balik umah la cik...isk banyak lak tanya ~ dah mula bengang masa nih
Pak Polisi     : Ok, jalan...
Saya               :~ Pandang cermin belakang, bersusun keta sedang menunggu...haih! takkan sebab tak turun cermin kereta, berjela2 soalannya...mau jer jawab masa dia tanya
    " Naper tak nak buka  cermin..?"....                                               
     "Sya baru je sudah kentut encik...sian lak encik terbau nanti!"...
       Boleh gitu?

~moral of the story : lain kali kalau ada roadblock, berhenti dan turunkan cermin...nanti tak pasal2 pak polisi sya kita penyangak..haih~

No comments:

Post a Comment