Saturday, November 12, 2011

Alhamdulillah...


Assalamualaikum....
Di saat hati sedih mengenangkan apa yang saya lalui sepanjang 2011, hati ini sering dipujuk dengan ayat keramat bahawa akan ada hikmah yang tersembunyi disebalik apa yang terjadi...sungguh, ayat itu yang sering disebut rakan dan diri sendiri....
Saya sering tertanya-tanya dan ternanti-nanti akan kebenarannnya...tapi janji Allah itu pasti...tanggal 10.11.11 saya diberitakan bahawa permohonan pertukaran saya telah diluluskan...kali ini hati tidak begitu teruja menanti....hanya En. Pd yang membuka laman eGtukar itu...Alhamdulillah....apa yang saya hajati telah Allah tunaikan...saya sangat bersyukur....terasa hilang segala tekanan dan bebanan selama setahun ini....
Terfikir lagi akan hikmahnya....ya, rumah yang kami beli di Bukit Kuang juga dalam proses terakhir, maybe kami akan duduki tak lama lagi...hikmah pertama yang saya perolehi...walaupun belum tahu sekolah mana yang bakal ditempatkan, tapi sekurang2nya dah ada satu tempat untuk kami diami...
Dan yang paling tidak diduga, kami didatangi rezeki yang amat dinanti....Insyirah nak dapat adik...Ya Allah...betapa besarnya kurniaanNya pada kami kali ini...kegembiraan yang berganda2....Syukur sangat2...
Sesungguhnya benarlah banyak hikmah yang Allah akan datangkan atas apa yang kita lalui...yang penting kena laluinya dengan sabar....walaupun kadang2 saya tidak kuat dengan apa yang dilalui namun dipujuk hati dengan melihat kesukaran orang lain yang lebih teruk diduga...ianya sangat menginsafkan....
Dikesempatan ini saya ingin sangat berterima kasih kepada kawan-kawan dan sesiapa sahaja yang tak putus2 memberikan sokongan dan harapan di saat sukar saya...terima kasih atas bantuan dan nasihat....terima kasih juga kepada En. Pd yang sangat bersusah payah untuk saya...dan sabar dengan apa yang kita lalui...terima kasih....

Semua ini adalah hadiah terindah untuk hari lahir saya...Alhamdulillah...syukur ya Allah...

4 comments:

  1. Tahniah syaaaa...jg diri leklok ek. Kan betul..de hikmah utk org2 yg sabar:-)

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH KAK INA...sedey akak nak tglkan kitorang kat cni....takde owang dah nk dok sebelah dayah nnt...

    ReplyDelete
  3. tahniah sha..
    aku sgt gumbira mendengar perkhabaran itu...
    plg gumbira, insyirah bakal berteman..
    semoga aku pn dpt berita gembira cam nko satu hari nnti.. amin!!!!

    ReplyDelete
  4. thanks Su...sabar itu indah...tapi kadang2 kurang sabar..emo terlebih...huhuhu

    Dayah...Thanks...huuhuu xmo cedih2...

    Lily...Thanks...
    sentiasa berdoa agar korang bertiga berjangkit penyakit baruku ini....insyaAllah...Lily, amalkan makan vitamin C...

    ReplyDelete