Sunday, November 20, 2011

Ucapan Perpisahan yang tak terucap.....hehe

Assalamualaikum...

Busy dan sangat busy...huhuhu...banyak nak citer tp lum ada masa...meniggalkan Jumaat yang sungguh sayu...berpisah dengan kawan2 yang sama-sama harungi suka dan duka...satu hari yang tak sanggup nak lalui tapi dah berjaya lalui dengan hati yang pedih...huhuhu....

Dah sediakan teks untuk majlis perpisahan tapi tak sempat nak baca...selamat...so, tepek sini jelah...layan jelah ek...ini untuk tatapan kawan2 tenglu tersayang...


Assalamualaikum wbt....

Terima kasih puan pengerusi  majlis... yang dihormati puan guru besar Puan Sohaila, penolong2 kanan...En. Jamek, Pn. Sarah dan En. Azran....dan rakan2 guru semua...

Terima kasih untuk majlis ini... sebenarnya ini saat yang paling tak sanggup saya hadapi...kalau boleh saya nak pergi tanpa ada orang tahu...sebab tu saya sediakan tisu....

Saya tak tahu nak mulakan bagaimana tapi saya berharap dapat baca apa yang ditulis atas kertas ini sampai habes.... ingin saya pohonkan ribuan ampun dan maaf atas segala salah silap sama ada sengaja atau tidak sengaja selama 5 tahun saya kat SK Tenglu...terutama sekali di saat2 saya mengejar cikgu2 setiap kali exam berakhir...itu satu kerja yang paling kejam saya lakukan...memaksa orang menghantar markah untuk di key in...tapi saya terpaksa...saya tahu ramai yang terkluka ketika itu...hihihi...dan saya sungguh lega sebab lepas ni pengganti saya tidak perlu lagi melakukannya kerana adanya SAPS...okay Dayah dan Kak Jah, kerna anda akan lebih mudah...
 
Ok, izinkan saya menyebut seorang demi seorang agar tiada yang berkecil hati....huhuhu

Pertamanya terima kasih kepada Puan Sohaila kerana meluluskan pertukaran saya pada peringkat pertama...tanpa keizinan guru besar, mungkin saya masih lagi kat sini...

Untuk En. Jamek pula...maaf atas segala salah silap selama saya jd su cikgu...terima kasih sebab saya banyak belajar dari tugas 2 sebagai SU cikgu...walau ada masa berkecil hati tapi saya anggap itu lumrah dan saya dah lupakannya...tak sempat nk tgk Cg Jamek pencen...

Cikgu Azran....saya dah siapkan dokumentasi dan laporan kejohanan olahraga baru-baru ini...so, rasanya tiada hutang lagi...saya doakan satu hari nnti cikgu juga dapat balik mencurah bakti kat Trg kita...

Puan Sarah...thanks and sorry for every single thing...mungkin apa yang saya hulurkan pada akak selama ini tidak cukup untuk akak raikan saya pada hari terakhir saya di sini...ianya cukup bermakna untuk saya kenang selamanya...terima kasih akak, ianya cukup melukakan...:(

Kak Aya, Kak Su,Kak Ros dan Pak Md Noor....terima kasih atas bantuan selama ini...budi kalian amat berharga...Kak Ya, kalau nak nisang...sila ke kemamang...

En. Mohd Hir...tahniah atas kejayaan semalam...dan saya doakan cikgu grad dengan jayanya...doakan saya juga ya...

En. Ali saya akan ingat awak sebab nama anak kita sama...terima kasih juga atas segalanya...sori tak dapat hadir kenduri ahad nanti..

Cikgu Medang...saya doakan rayuan cikgu dipermudahkan..saya faham situasi orang yang tak dapat tukar...sangat sukar...mgkn ada hikmah untuk cikgu sekeluarga....duk Mersing pun ok apa...

Ustaz Turmizi...salah satu syarat kuat untuk bertukar ialah mengikut suami atau isteri...so, saya rasa ustaz kena kawen dulu sebelum balik kelantan...dan jangan lupa jemput saya...dan jangan lupa upload gambar2 saya yang byk sangat ari nih...huhu

Zack...Happy Birthday! hidup perlu bersemangat! Tak sempat tengok baby zack...moga segalanya dipermudahkan...jgn lupa update FB kay...

Kak Ana dan Kak Ainon....terkilan sebab tak kesampaian nak sekolahkan Insyirah dekat pra intan...walau apapun terima kasih untuk segalanya...

Kak Fizah dan Diana...thanks for everything....sila ber webcam banyak2 agar dapat Ina tgk aktiviti korang kat sekolah...

Suhaidah...selamat ber KSSR tahun 1...and thanks for everything...

Kak Yati...Ina doakan kak Ti sihat2 selalu...jangan bawak keta laju2 sangat...

Intan....lepas ni kat mana ina nak beli brooch murah...mungkin intan boleh advance kan sikit didik bestari dengan jualan secara online...

Kak Mel...sedih nak tinggal bilik sakit....pastikan lepas ni setiap kali Kak Mel tgk fail SPPBS Kak Mel ingat ina ye...and last but not least tahniah atas kejayaan anak K.Mel...ina sedih nak tinggal Kak Mel...jgn lupakan Ina tau...

Kak Kay...terima kasih atas segala-galanya...ina doakan akan berjaya dalam study...jgn garang2 dengan anak2...dan ingat ina sokmo...Nanti bawa Aishah, Sarah, Bahyah, Arrisa, Mursyid n Wani jalan2 Kemamang ek....

Kak Nadiah...ina tahu akak selalu ke trg...jgn lupa singgah umah nanti...dan terima kasih atas segalanya...Ina doa akak hepi2 selalu...

Kak Ain...terima kasih atas tunjuk ajar dan nasihat pasal headcount dulu...ilmu yang sangat berguna....terima kasih Kak Ain..

Kak Min...bowok tisu dok ari ni? I’m speechless...thanks sis for all the joy and happiness...tak boleh cakap banyak2 pasal Kak Min...nanti banjir...please update ur  blog k...love u...huhuhu

Dayah...akak doa dayah dijangkiti penyakit akak...hehehe...pasni dah takde dah orang sebelah dayah...akak pass tempat tu pada Kak Kay...selamat ber SUP...kalau ada apa2 masalah cntct la bebila ajer...nak balik Kelantan singgah Kemaman dulu...akak akan rindu dengan Dayah...Insyirah pun...huhuhu..cedih!

Last but not least...rasa macam tak nak sebut pasal akak sorang nih....Kak Jah...terima kasih banyak2...tak muat kertas nak tulis...sebab tu ina dah tulis surat layang untuk akak dalam pendrive ari tu...ina tahu akak tak baca lagi...so, balik nanti bacalah...ada amanat...Cuma kat sini nak ucap terima kasih sebab sentiasa ada dalam segala keadaan....terutama di saat darurat ina bulan 6 yang lalu...thanks for being there!

Juga terima kasih tak terhingga untuk semua warga SK Tenglu yang akan sentiasa dekat di hati...kirimkan salam saya pd Haji Majid...
Rasanya dah sebut semua nama...kalau ada yang tertinggal. Mohon ampun dan maaf...


Sebelum undur diri saya sekali lagi menyusun sepuluh  jari memohon kemaafan atas segala kesilapan saya....teringin nak ungkap kata bahawa saya sayang nak tinggal Tenglu, tetapi awal2 dah diwarning bahawa ayat itu terlalu biasa....dan selalu didengar...so, apa lagi yang nak saya katakan....tempat jatuh lagikan dikenang...inikan pula tempat yang saya lalui separuh dari sepuluh tahun perkhidmatan saya sebagai guru....saya terpaksa akui bahawa Tenglu ada tempat sendiri dalam hati saya...insyaAllah jika akan datang kembali ke sini terutamanya bila saya rindukan tempat pelaburan saya di Kota Tinggi...

Sekian untuk kali terakhinya....sila layari mylittle insyirah.blogspot untuk teks ucapan penuh...

Assalamualaikum.

-syazliana baharudin ~18 November 2011~

2 comments:

  1. Memang sedeh bacer entry tu....teacher aper2 pon jgn luper skt & ina...(jgn lupe tengok bola malaysia lwn indonesia)

    ReplyDelete
  2. BLOg ina x aktif pon...memang x tau nk wat cam2 kat blog..yg tau nk tules post jer...sekarang ngah nk belajar2 jer

    ReplyDelete