Monday, July 18, 2011

Jalan2 ~ Kota Tinggi

Assalamualaikum....
Dah lama tak citer panjang-panjang kat sini....sibuk sangat kah?
Rasanya macam tak sibuk pun...tapi minggu lepas hanya sibuk mengkhatamkan dua novel yang baru dibeli...hehehe...satunya siap khatam sehari jer...yang satu lagi berhari2...yang kedua tu bukan terbitan Alaf21...so, tak excited sangat...or maybe aku tersalah pilih buku....nak kata tak sedap, tak jugak...tapi tak begitu menerujakan aku...hihihi

Minggu ni En.Pd tersayang tak balik Mersing...tapi diganti dengan kedatangan family aku...so, takdelah Insyirah sunyi sangat...nak demam pun tak jadi...tengok Amin(sepupunya) terus hilang dedar badan....actually, aku tak bagi tahu neneknya nak datang...pagi Jumaat tu dia macam nak demam dah...suam2 kuku jer...datang je orang2 kampung petang tu, dia terus sihat...Cuma ada selsema....tapi ari ni dah mula batuk2....neneknya pun dah bertolak balik pepagi tadi...petang nnti mungkin tak sekolahla kalau batuknya menjadi2....

Tapi takpe, esok papanya balik...ari Rabu dia cuti sempena birthday ‘bapak saudaranya’...Komis lak amek cuti...so, dapatlah bersama kami 4 ari....bagus gak tu kan...so, malam ni rumah kami akan kembali lengang....sunyi tanpa jeritan Amin yang sungguh power!

Ni nak citer pasal kedatangan family aku tu....sebenarnya bukan sesaje je datang jauh2...kami ke Kota Tinggi ari Sabtu untuk simpan duit kat sana...huhuhu....kalau korang pernah ke sana, mesti tahu la kat sana syurga baju pasang yang ready made...memang murah2 giler...korang bayang la, baju kurung biasa hanya sekitar 45 ke 50 hengget je sepasang! Memang rambang mata....aku suka baju plain yang ada beads kat dada tu...harganya bawah 13o hengget jer...kadang tu Kak Kay, kawan aku boleh dapat 90++ jer sepasang sebab dia pandai bab tawar menawar ni....

Sebenarnya ku teman Kak Chik aku jer...sudahnya aku yang terover laks beli tiga pasang...hahaha...tapi still tak puas hati lagi...rasa macam nak beli lagi...nnti kalu aku rajin, aku tempek gambornya kat sini ye...memang giler  ye tuan puan kalau ke sana....hahaha
Kami kat sana sepanjang hari...semua kedai kami jelajahi...hasilnya memang berbaloi2....kalau tak sebab duit dah abes, mungkin kami tak balik lagi...huhuhu

Baju2 tu sebenarnya untuk raya...tapi kalau aku tak tahan godaan, aku pakai dululah...nanti boleh gi semula...kiranya macam baju pra raya lah ye...boleh ke macam tu?  Boleh la ye En. Pd....
So, korang semua, meh datang Mersing...boleh aku bawak jenjalan perabes wang kat Kota...jom..jom....

Bye...
Salam..:)

No comments:

Post a Comment