Monday, February 14, 2011

Penat tapi meriah!

Salam...

Dah agak lama tak update blog ni...actually beberapa hari ni aku agak sibuk dengan urusan rumahtangga’...hihihi..macam lah sibuk sangatkan...yang pasti minggu ni Insyirah lah yang sangat happy sebab papa dia dah balik...kebetulan esok cuti sempena Maulidur Rasul, so En. Pd ambil peluang untuk cuti direct...maknanya smlm dan hari ni dia ambil cuti...dia dah sampai Mersing hari Khamis yang lepas...esok dah nak balik Kemaman semula....

Yang membuat Insyirah tambah gembira, ayah Chik dan ibunya juga datang bertandang sejak hari Khamis yang lepas...ramailah umat kat rumah aku sekarang ni...so, minggu depan bolehlah tengok budak kecik ni bermuram durja sebab diorang dah nak balik...kembali seperti asal lah nanti...

Semalam kami ke Pantai Pasir Lanun untuk ber’picnic...memang dulu tempat sangat cantik...tapi semalam dah jadi lain sangat...banyak yang berubah sebab hakisan...aku pun dah lupa bila kali terakhir kami ke sana...tp yang pasti aku terkejut lihat perubahannya...dah tak secantik dulu...
 
Alang2 dah sampai, kami teruskan juga aktiviti kat situ...bawak bekal nasi...siap bakar ikan, udang dan kerang...yang paling bestnya siap bawak budu lagi...best betul makan ramai2...Insyirah dan Amin macam biasalah aktivitinya...mula2 main pasir...pastu mandi laut...memang tulah yang paling Insyirah gemar...pantang jumpa air...berbeza dengan Amin...cakap bukan main lagi...dengan suara yang kuatnya, tapi bila jumpa air laut, kecut...takut! hahaha...puas pujuk, lama2 baru lah hilang takutnya...”mama, tenggeyam tak? Amin takut...Amin kecik lagi”...*tenggelam*budak pelat yang banyak mulut...Kakak Insyirah lak steady jer...tak takut langsung...

Aku, En. Pd, abang chik n kak chik lak melayan jer sambil2 cari remis...ada jugak remis kat pantai ni, tp tak sebanyak yang aku biasa cari kat kampung...bolehlah sekali goreng...sambil2 layan diorang, leka jugak cari remis ni...sikit pun jadilah...

Balik dari picnic, lil Insyirah dah mula nak demam...dalam kereta dia tidur jer...sampai rumah, memang sah dia dah demam...bagi ubat demam dan selsema then tidur terus sampai subuh...pagi2 tadi nenek dia cakap dia masih lagi demam...kesudahannya, hari ni cutilah...takpelah sebab papanya masih ada kat rumah...harap2 dia sembuh sebelum esok...:)

Aku pulak sepanjang En. Pd balik ni masa agak pack..sabtu lepas aku bersekolah..tak mengajar tapi ada larian perdana mahkota...semalam sibuk dengan picnic dan hari ni aku akan ke SK Sri Pantai lagi untuk dating dengan si penutur jati~Mr. David Noel....actually aku akan sekolah tu setiap hari Isnin sepanjang tahun ni..tidak boleh tidak! Sekolah aku adalah salah sebuah sekolah yang terlibat dengan program ni...Mat Salleh datang untuk membantu cikgu2 BI...haru betul...tapi aku redha jerlah sebab ia sedikit sebanyak dapat membantu aku dalam hal2 kerja aku...

Esok cuti Maulidur Rasul aku tak kemana2 kot sebab En. Pd akan bertolak ke Kemaman...esok masa untuk rehat jer sambil iron baju En. Pd...stok untuk dua minggu terus...tulah kerja rutin aku bila dia balik....sebakul baju untuk dibasuh dan stok baju yang ber’iron...huhuhu...

Oklah, kena berhenti dulu...walaupun banyak cerita untuk dikongsi, aku kesuntukan masa sekarang ni..banyak kerja yang belum dilangsaikan...maybe next week aku akan lebih rileks..~hopefully!
Ok..bye...

No comments:

Post a Comment