Tuesday, December 14, 2010

Balik Kampung Lagi....:)

Salam semua..
Hari ni kami nak balik kampung lagi...sepanjang cuti panjang ni dah dua kali kami balik...seronok apa...hehehe. sbnrnya esok En. Pd dah nak lapor diri kat tempat baru dia..huhuhu..fyi...En. Pd dah dpt tukar..dpt blk kg...esok dia akan mula keje kat ADTEC Kemaman...baru dibina di Kg. Payuh...aku dah beberapa kali lalu ikut situ...tp tak masuk dalamlah...tgk dari luar jer...masa tu tak buka lagi...baru beberapa bulan beroperasi...student pun xde lagi...bukan student jer lom ada...peralatan pun belum penuh..malah staf pun baru berapa kerat yang ada...seronok la hubby aku tu dpt tukar...tp aku? huhuhu..utk masa terdekat ni aku akan terus berada di bumi bertuah mersing untuk satu jangka masa yang aku sendiri tak tahu lagi...aku sbnrnya tak isi borang pertukaran guru tempoh ari sbb masa tu En. Pd lom dapat tukor...lg pun dah lama dia isi borang...tup2, 2 mgu lepas dpt pulak...ada gak aku buat rayuan ke PPD, JPNJ n MOE....tp percent utk dpt tu rasanya agak tipis...maklumlah xde kabel besar utk tolong aku...cuma doa n pertolongan dr yg Maha Esa....sbnrnya masa pergi kementerian tu, aku main redah jer...sudahnya x jmpa pun pegawai yg berkenaan...ada meeting katanya..yg aku jumpa hanyalah penjaga kaunter yang AMAT kurang Berbudi Bahasa....:(....malas aku nak citer pasal makcik kaunter tu..menyampah sgt....huhuhu...berbalik pasal citer blk kg ni..aku lom packing lg baju bajan semua...jap lagi la kot...malas betol aku skrg ni....byk keje nak kena buat tp asyik bertangguh jer...tambah lagi nx month aku nak kena sewa umah lain...skrg ni kami duk kuaters ILP Mersing...tmpt keje En. Pd...so, bila dia dah takde kat sini, kami kenalah cari umah lain kat luar...rumah sewa yang baru aku dah jmpa...insyaAllah pertengahan bulan Jan nati pindahlah kami...Alhamdulillah...dpt umah yg agak dekat dgn sekolah aku...takdela nati nak ulang alik lebih kurang 50Km mcm skrg ni...harap2 kehidupan kami yang akan berjauhan selepas ni berjalan lancar....walaupun sedih tp aku redha...
oklah...nak smbung keja lain dulu..
bye..:)

No comments:

Post a Comment