Wednesday, December 22, 2010

Mak Leha....Oh, Mak Leha.....

Salam...
Aku mulakan dengan nama yang dah dua hari asyik duk melekat dlm kepala...siapakah gerangannya
Mak Leha itu....Mak Leha adalah tuan rumah sewa yang dah aku booking seminggu yg lepas...smlm aku call dia utk buat bayaran deposit, sewa utk Jan dan deposit air dan elektrik...so, pagi2 smlm aku call dia utk jelaskan amount yg mmg dia dah ckp tempoh hari...tp yg angkat tepon anaknya...katanya Mak Leha ke kedai x bawak tepon...so, aku ckp xpelah sbb aku akan call blk tghari nanti...dan tengahari tu aku cuba call lagi...x dpt...tiada nada, dan terus masuk voicemail....berkali2 aku cuba still xdpt...En. Pd balik tghari aku guna tepon dia pulak..sama jer...aku dah rasa semacam...kot2 lah Mak Leha dah bagi umah tu pd orang lain...Mersing kan sgt laku umah sewanya...so petang tu aku keluar makan, aku ajak En. Pd lalu ikut umah yang kami nak sewa tu...waktu tu dah maghrib..aku tgk umah tu gelap..maksudnya takde orang la tu...aku sedikit lega...tapi aku x tahu kenapa hati aku resah sgt bila ingatkan umah sewa tu...mungkin emo terlebih...dan pagi sebentar td aku call Mak Leha sekali lagi..Alhamdulillah, dpt aku dgr suaranya...aku pun dengan yakinnya inform Mak Leha, aku nk ke umahnya ari Sabtu ni utk bayar semua yang patut...tp, terkelu aku bila Mak Leha cakap dia dah bagi org lain umah yang sepatutnya kami sewa...huhuhu....terdiam aku...pas2 dia cakap penyewa umah sebelah rumah itu nak keluar akhir bulan nanti...so, dia nak aku ambil rumah yang satu lagi...sebenarnya rumah itu dua pintu...semasa pertama kali aku jumpa Mak Leha aku bgtau dia aku nak masuk 15 Jan..lmbt lagi...tp dua, tiga ari yg lepas aku ada call and inform dia yang aku akan masuk pd 1 Jan..waktu tu aku berada di kampung..pd perkiraan aku, lps settle kerja En. Pd kt Kemaman, aku nak uruskan pasal umah sewa pula...tup2 ini jd nya...bg aku skrg ini tidak kisah rumah mana yang dia bagi...tapi aku harap orang yang menyewa tu, betul2 nak keluar akhir bulan nanti...jangan dia tak jadi pindah sudah...kalau tak mana lagi aku nak cari rumah sewa....susah benar...terus mati semangat aku nak berkemas tadi...kalau aku tahu jd mcm ni, aku bayar habis terus ari tu...Mak Leha bg tau yg mntak umah tu sedara dia...baru pindah dari Johor...barang2 berselerak depan umah maknya..dia tak sampai ati...tapi mcmana pulak janjinya dengan aku...itulah manusia kan....ntahlah...siapalah aku ni...takpe lah Mak Leha...aku pasrah jer...
out dulu..abes mood aku ari ni...huhuhu
salam....

No comments:

Post a Comment