Tuesday, April 12, 2011

Demam lagi dan lagi....dan lagi...

Assalamualaikum..


Tak ke sekolah lagi anak dara seorang tu hari ni...memang dah setiap bulan mesti dia demam...dua tiga hari ni batuk..agak teruk dan menjadi semakin teruk lepas papanya balik Kemaman semalam....tak tahulah nak cakap apa dengan Insyirah ni..dulu kata antibodi tak kuat...dah bagi vitamin..scott emulsion..makan sayur...cuma buah-buahan je tak makan....sekejap je sihatnya..pastu demam lagi...dan aku yakin sangat ianya berkaitan dengan tekanan...rindu papanya...

Last week masa En. Pd lom balik Mersing, aku ada bersembang dengan lil'princess tu...tak semena2 dia bertanya pasal papanya...antara soalannya..."kenapa papa ada dua tempat kerja?", "kenapa papa tak kerja kat sini sahaja?" "kenapa papa kerja kat kemaman?, "kenapa papa duduk dekat kerja dia?"...aku layan je jawab dengan jawapan yang mungkin dia boleh faham...aku tahu dia confuse...nak2 kalau dua minggu En. Pd tak balik...dia memang anak papa...

Dan semalam dia tidur seawal pukul 8 malam...tengah sedap2 tidur, dia bangun dan mengigau panggil2 papanya...memang dia selalu begitu...menangis2...nak cakap dengan papanya...tapi bila aku call En. Pd tak berangkat pula....dia menangis hingga tertidur...tidurnya tak lena sebab batuk...dan pagi ni neneknya mencutikan dia dari sekolah...mesti dia marah sebab dia memang nak ke sekolah setiap hari!

Aku sekarang runsing bila memikirkan urusan pertukaran ari tu...takut tak terselit nama yang lulus...sebab keperluan guru semua matapelajaran di terengganu sudah penuh...kelulusan hanya tertakluk kepada permohonan keluar...dan yang nak keluar untuk masa sekarang ni cuma 70 lebih...dan paling takut bila tengok permohonan masuk terengganu dah nak mencecah 400 orang! Hanya mampu mendoakan agar segalanya dipermudahkanNya...InsyaAllah!

p/s : kalau korang ada kabel yang sangat kuat, tulunlah saya ye kawan-kawan...huhuhu

2 comments:

  1. Sian Insyirah sya..
    dn begitulah juga yg Alya alami dlu2..
    mmg btul kate nko, kdg2 mak yg over emo..
    Insyi demam windu tu Sya.. nnti papa die blk, ok je bdk tu..
    aku pn gitu gak.. obat die asben r.. heheheh..
    apepun, aku doa yg terbaik tuk ko sefamily..
    InsyaAllah, semoga Allah mempermudahkan segalanya.. amin!!!

    ReplyDelete
  2. memang mama dia yg lebih sedih tgk dia mcm tu...pas2 dia buat perangai bukan2..saje je nak suruh kita marah....dah kena marah, nanges2 panggil papa...huhuhu...memang ubat dia papa dia jer...sabor jelah...tima kasih doakan sya...harap2 segalanya dimakbulkanNya..amennnn..

    ReplyDelete