Tuesday, April 26, 2011

Siapkan Kerja Tertangguh!

Assalamualaikum...

Minggu yang rajinkan...tiap2 hari boleh menulis cerita yang ntah apa2 kat blog ni...bukan takde kerja lain tapi ntahlah..sebenarnya banyak lagi yang perlu dibereskan sebelum hujung minggu...stok baju beriron En. Pd untuk 2 minggu pun belum buat lagi ni...malam ni lah start...semalam settle urusan kain dulu...cuci dan lipat terus...

Mood Insyirah pun okay je semalam cuma nakkan perhatian je lebih sikit....tengah lipat kain pun kena berhenti untuk bagi bintang pada hasil lukisannya yang cukup abstrak...aku pun tak faham dia lukis apa...katanya lukis burung terbang dan pokok...tapi yang aku nampak mata burung je...cukup tak berseni mamanya ni...huhuhu

Result  e-Gtukar akan diketahui 25 Mei nanti...lebih kurang sebulan lagi...jadinya dalam kepala aku sekarang ni asyik berfikir tentang kerja2 yang belum aku settlekan sekiranya aku dapat tukar...ianya melibatkan urusan anak2 di tahun 1...seperti yang korang tahu mereka adalah perintis untuk Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR)...banyak benda yang sedang aku siapkan untuk fail mereka...yang mana fail berkenaan akan dibawa hingga ke tahun 6...ianya berkaitan dengan markah UPSR mereka nanti...40% markah terletak di tangan guru dan penglibatan mereka di dalam kelas selama 6 tahun...dan 60% lagi bergantung kepada soalan yang bakal mereka jawab...so, parents lets do the best for our kids...

Lagi kerja yang menunggu untuk dibereskan ialah School Based Oral Assessment (SBOA) untuk anak2 tahun 5 aku...ianya adalah pentaksiran lisan...juga belum beres...belum lengkap...50/50 jer...kena siapkan untuk memudahkan cikgu yang bakal amek alih kalu aku tukar nanti...maybe kak yasmin ko...hahaha~kalau tak buat boleh tak Kak Min? Kuikuikui...

Urusan untuk Unit Peperiksaan dah 70% settled...aku dah terlebih rajin minggu sudah...semua dokumen dan fail yang berkaitan dengan peperiksaan dah aku kemaskan dan masukkan ke dalam kotak...siap label lagi...Cuma tunggu masa untuk diangkat ke bilik operasi seperti yang dicadangkan oleh Kak Mel...so, apa lagi Hidayah...it’s your turn to take over....hahaha...don’t worry ye dik..dunia di hujung jari...if i move from SKT, we still have lots of medium of communication...FB...blog...gunakan semua tu...cuma satu lagi yang aku lom beres...bank soalan peperiksaan..nampaknya yang dah lebih dari lima tahun aku perlu sisihkan sebab macam dah tak guna...cikgu2 sekarang lebih suka download jer...so, daripada menyemak memenuhkan laci yang sememangnya kecik, baik aku buang jer...tinggal untuk tiga tahun kebelakangan jer la...

Apa lagi urusan aku ye...kena cari lagi...banyak lagi kot...kalau tinggal macam tu jer, boleh ker...mau berbakul kena maki nanti....hahaha...ok friends i’ll try the best k....

Beria jer kau siapkan semuanya kan...ntah dapat ntah tidak tukor nya....but, pray for the best! InsyaAllah.

Wassalam...


2 comments:

  1. As salam sya..bagusnya siap iron 2 minggu baju en.PD..salute:-) su br pas borak ngan adik ipar, dia pindah ikut suami thn lps. Dia kata mmg banyak kerja jadi cikgu kat Johor. Sya kat johor,kan?InsyaAllah..kita sama2 doakan sya dapat pindah. Amin..

    ReplyDelete
  2. wslm...fidi balik setiap dua minggu...sian gak dia nak iron baju sendiri...sya dah amek tugas tu..tetap dan berpencen...kecuali masa pantang dulu je dia hari2 iron baju sendiri...sekarang ni dia akan iron jika terpaksa jelah kot...hahaha...bagi sya beban kerja kat johor ni ok lagi kot...cuma byk plan lah..semua kena ikut..tp kat terengganu dulu pun byk gak kerja tapi lebih melibatkan extra kelas yang byk giler...tapi yg bestnya duit masyuk jer...tq sebab doakan sya ye..mmg berjauhan agak susah...susah...~sya ni asyik merungut je kan sue...

    ReplyDelete