Friday, April 15, 2011

Hati...



Susahnya bila bercakap mengenai hati dan perasaan...
Dalam sesetengah keadaan, mulut mengatakan ia...boleh...tak mengapa...
Tapi hati tidak membenarkannya...meronta2 agar difahami...
Aku sering begitu dengan alasan menjaga hati...
Seringkali hati dan perasaan sendiri terguris..terhiris...
Terfikir juga yang aku ini tidak ikhlas...
Hipokritkah aku...
Akan tetapi, demi untuk sekeping hati yang lain,
mungkin itu yang terbaik untuk aku...

Terkadang terdetik juga di dalam hati 
agar orang memahami apa yang aku rasa 
tanpa aku membuka mulut meluahkannya...
Tapi seringkali juga perasaan ini tidak dijaga...
terkilan, sedih, terasa hati
selalu bertamu bila apa yang tak terluah terpendam dalam hati...
Ada rasa kesal berlubuk di hati ini...
Tapi tak mengapalah...
Biasakan ianya terubat sendiri..
Tiada guna memaksa andai hati itu tidak ikhlas..

Tenanglah duhai hati...

No comments:

Post a Comment