Friday, March 4, 2011

Al-Fatihah...

Salam...

Hari ni kami dah berada di kampung...ambil cuti sempena perunangan adik ipar...Sabtu nanti dia bakal menjadi tunangan orang...kisah tunang menunang ni akan aku share in the next entry k... semalam lepas je sekolah kami terus bertolak balik...gerak dalam pukul 1.15...sampai hampir maghrib...biasalah, abah aku driver yang berhemah k...b.erhenti dua kali untuk solat dan makan...sampai jer kat Mesra Mall, my En. Pd dah tunggu kt situ...:)

Rabu lepas, mata kananku tak henti2 berkedip2...aku pun heran masa tu...balik rumah abah bagitahu salah seorang sedara aku dah meninggal...saudara tak jauh sgt..kira dua pupu aku lar..muda lagi, baru 29 tahun...dia sebenarnya bekerja dengan pegawai imigresen yg sedang berkhidmat di kedutaan pakistan...balik kononnya nak buat surprise dengan family..tp rupa2nya...sudah ditakdirkan dia kemalangan...kereta dipandunya melanggar kuda yang melintas jalan....syukur isteri dan anak2nya tidak cedera...Alhamdulillah..

Aku doakan agar arwah Wan Mohd Fadhil@ Pa dicucuri rahmat dan diletakkan di kalangan orang2 yang beriman...amin...semoga isterinya tabah dan hadapinya dengan tenang....kesian juga dengan anak2nya Nadaa dan Marwa yang masih kecil...mungkin saudara kembarnya Lutfi @Pi boleh menguatkan semangat anak2nya...(muka mereka seiras)...

Berita itu diterima di saat kami berada di bumi Johor...tidak sempat untuk pulang menziarahi jenazah arwah...hanya berdoa dari jauh...dariNya kita datang, kepadaNya kita pulang...


Salam...

No comments:

Post a Comment