Monday, January 17, 2011

Alahai Insyirah...

Salam...

Adoyai..dari semalam lil' princess buat hal...nangis2..sehingga ke pagi tadi...bad mood...semalam masa En.Pd nak bertolak balik Kemaman, dia boleh buat tak layan jer..sebenarnya sedih nak berpisah dengan papanya...suruh salam pun taknak...siap kena dukung, dia masih buat tak tahu jer...bila tanya papa nak kemana, boleh pulak dia jawab papa nak gi kerja...

So, petang semalam lepas je En.Pd bertolak, kami (aku, nenek n ki) bawalah dia jalan2 kat Pantai Mersing...nampak dia okey jer...masa nak balik rumah, dia tertidur dalam kereta...dah maghrib, dia mula bangun...merengek2 nak susu, dah bagi susu kena suap pulak..takleh pegang sendiri..selalunya alasan dia, tangan dia patah...logik tak? tapi aku layankan ajer...dah abis susu, sambung nangis lagi, tak nak bagi aku solat...terus angkat dia duk dengan nenek..lagi kuat nangis..biarkan ajer...sudah solat aku bawak dia ke warung Mak Eton kat belakang umah aku...beli mee sup untuknya sebab dia kata dia lapar...dah balik rumah barulah tersenyum...dah oklah tu moodnya...sampailah dia tido, semuanya ok sekejap...hebat betul penangan En.Pd ek...
Pagi2 tadi sebelum aku ke sekolah, aku kejutkan dia untuk beri susu, sekali lagi dia nangis...bila tanya nak gi sekolah ke tak, dia nak pergi...jadi aku tinggalkan aja dia dengan neneknya..ingatkan dah berhenti nangisnya..rupa2nya ok sekejap jer...lepas aku pergi, dia sambung lagi...tadi aku call mak dia kata on da way ke sekolah, dia happy, tapi sampai jer kat pintu kelas, dia dah mula meleleh air mata...macamana tu...nasib baik dia jenis nangis tak kuat..just keluar air mata jer...tp banyaklah air matanya tu...manja sangat...

Mak aku tunggu jap kat situ dan masukkan dia ke dalam kelas...kata cikgunya, dia mmg mcm tu sejak akhir2 ni...dia akan nangis sekejap dan cikgu akan biarkan dia sampai dia tenang..dah lama2 sikit dia akan ok...aku rasa dia takde masalah kat sekolah sebab bila balik umah, setiap hari aku akan tanya dia nak gi sekolah lagi tak esok, dia jawab nak dan dia ckp seronok kat sekolah, cikgu baik dan tak marah dia..

Aku agak dia jadi macam tu sebab papa dia..sebelum ni papa dia hantar dia ok jer...sejak minggu lepaslah dia berubah...mungkin dia perlu masa untuk sesuaikan diri dengan keadaan sekarang ni...susahnya anak bapak sorang ni...aku harap sangat semoga Allah permudahkan urusan pertukaran aku bulan 6 nanti..kalau lama2 macam ni memang kesian sangat dengan Insyirah...jadi kepada kawan2 janganlah biarkan anak rapat sangat ngan bapaknya..susah bila nak hadapi keadaan berjauhan macam aku ni...huhuhu

Esok aku harap Insyirah akan ok...susah hati betul tengok dia nangis...dahlah untuk minggu ni En.Pd tak balik dah sebab raya cina nanti aku yang akan ke sana..so dua minggulah diorang tak berjumpa, haih! pening betul bila fikirkan Insyirah...
Itu baru anak seorang..kalaulah sekarang ni anak aku berderet macamanalah agaknya aku nak handle...mungkin itulah rahmatnya Allah belum bagi aku zuriat yang ramai buat masa sekarang ni...mungkin belum masanya dan masa itu akan tiba jugak satu hari nanti..InsyaAllah...

Ok..have to go..
Bye..

No comments:

Post a Comment