Thursday, January 13, 2011

Demam lagi....

Salam...

Hari ni my lil' princess dah tak ke sekolah...demam! tulah dia...memang dari awal lagi aku dah agak...dia memang anak bapak...kalau berjauhan dengan papanya, itulah yang selalu terjadi...tp aku dah sediakan dia ubat..dah tau kan...harap2 lepas ni dia akan okey...lama lagi tu dik...takkan setiap kali papa balik Kemaman adik nak demam...haru mama macam nih...

Sebenarnya dah dua tiga ari dia selsema...dan semalam, hampir sejam dia berkurung dalam bilik air..mandi katanya...bila nenek dia bising2 suruh keluar, dia cakap, kejap jer...kejap jer..saya mandi x abis lagi ni nenek...so, mak aku layan jerlah...dah keluar, abis kecut jari jemari...dan petangnya bila aku nak mandi, nampaklah hasilnya...habis sebotol syampu dikerjakannya...mandian takyah cakaplah..baru seminggu duk umah ni, dah separuh mandian dia abis...mungkin tu salah satu punca dia demam n selsema...yang pasti punca utamanya adalah sebab rindu En. Pd..

Pepagi tadi dia dah bangun...terkencing atas tilam..xpernah2 dia buat hal macam tu...apa lagi terus mandikan dia...aku rasa badan dia panas...dengan baik hatinya aku pun offer dia takyah gi sekolah ari ni...tp dia seboleh2 tidak nak ke sekolah...takut jugak dia buat perangai kat sekolah...after dah pujuk2..dia mengalah...so, ari ni aku cutikan dia..biar dia rilek2 jer kat umah...

Petang nanti sure demam Insyirah akan baik dengan automatiknya sebab En. Pd akan balik Mersing...itulah jerlah ubatnya..mujarab tu...apa2 pun aku doakan moga perjalanannya petang nanti berjalan lancar...dan selamat sampai..amin...drive carefully ye En. Pd...

Have to go..
Salam..

No comments:

Post a Comment