Thursday, January 6, 2011

Semuanya dah selamat....Alhamdulillah.

Salam...
bersiaran untuk kali terakhir dari ILP Mersing...smlm kami dah selamat berpindah ke umah sewa yg baru...pd mulanya En. Pd dah set time dgn lori utk angkat barang pada pukul 2.30 ptg...aku ok kan jerlah..dan smlm aku ke sekolah spt biasa...tup2 pukul 12 tgh dia call aku ckp lori nak dtg pukul 12...terpaksalah aku mintak permission GB utk keluar awal dr sekolah...then terus ke sekolah Insyirah dan amik dia blk ke ILP.. 

On da way blk, En. Pd call lagi...lori dah sampai tp penuh dgn kesan selut..rupa2nya lori yg disewa itu lori angkut tanah..haru betul...dia tak tanya org tu lori tu mcmana...dengar jer lori 3 tan, dia on jer...haih! nasiblah labu...dah tgk lori penuh berselut, dia cancel lah nak gerak time tu..set time sekali lg kul 5 ptg...tepat masa, lori dtg dan anak2 bujang kt ILP ni dtg tolong angkat...mereka dengan gagah perkasanya menyusun dan mengangkat barang ke dalam lori...terima kasih byk2 utk diorg sbb sudi tlg kami....takut gak aku tgk sbb pagar lori tu rendah jer...dahlah barang tinggi2...takut jer jatuh...tp Alhamdulillah semua selamat walaupun terpaksa berhenti sekali di tepi jalan kerana barang tiba2 menyenget semasa naik bukit...huhuhu..

Dan malam td juga aku terus berkemas..serabut aku tgk rumah yg macam tongkang pecah...so, dah settle barang2 besar, tinggal sikit lagi nak susun barang2 kt dapur dan pakaian ke dalam almari..dan siapkan bilik utk mak n abah aku yg akan accompany kitorg almost 5 months...hihihi

Hari ni aku menCUTIkan diri aku sehari sebab aku penat sgt..tambah kerja2 yg belum beres..mcm skrg ni aku berada di ILP utk bersihkan sikit umah ni sblm serah kunci dan angkut sedikit lg barang yg belum diangkut smlm...sori lah kwn2 kt skolah yg terpaksa merelief aku ari ni...nanti aku ganti semula k...hihi

Gambar2 perpindahan kami ada aku ambik tp buat masa ni xleh upload lg sbb aku pun x tahu kt mana aku campak barang2 aku..even kalau aku ke sekolah ari ni pun, mesti aku x jumpa barang2 keperluan aku...hehehe...

Oklah chow dulu...nak kemas n then balik ke umah utk rehat sekejap...

Salam...


No comments:

Post a Comment