Monday, January 3, 2011

Insyirah..the first day of school....

Salam....
First day lil' princess goes 2 school...so far, she done good! Actually td pepagi lagi dia dah bangun...seawal pukul 6 pg...sempatlah aku siapkan dia..pakaikan baju kurung n tudung...dan td cikgu dia dah siapkan uniformnya..esok bolehlah dia pakai...En. Fidi pun dah start cuti selama seminggu utk minggu ni...start minggu depan dia akan mula berkhidmat di Kemaman...jd minggu ni adalah menjadi tugas dia untuk uruskan Insyirah...

Pukul 7 diorg berdua dah keluar dr umah...bawak anak dara dia breakfast kt kedai..makan nasi lemak katanya...sesudah breakfast En. Fidi hantar Insyirah ke sekolah...untuk hari pertama ni dia tunggu dulu..sampai pukul 9pg...xde masalah besar berlaku...cuma pada mulanya mcm malu2...ikut perangai papa nie..kebetulan dia beratur sebaris dengan kawan2 yg sama2 dari ILP ni...Insyirah, Athirah n Aisyah...mereka pd mulanya tak buat apa yg cikgu suruh...bila kwn2 lompat, mereka cuma tengok jer...pelik ke apa ntahlah...dah lama2 baru lah nak join..sehati sejiwa nampaknya...hihihi

Td  balik skolah, aku pun tanyalah apa yg dia buat kat sekolah ari ni..dia cam malas nak layan jer...x nak cerita..dah lama2 baru nak bukak mulut..mulalah cerita...baca doa la...nyanyi..lompat2...yang syok sekali dia cakap dia tido kat sekolah..biar betul...cuak jugak aku dengar...katanya kwn2 pun tido gak...aku tanya, tido kt katil ke..katanya tak....kat bawah jer...agaknya lepas sesi 8-12 abis, cikgu suruh rehat sblm mengaji kot...Insyirah ni aku ambik sesi 8-1 tgh...ada mengaji sikit...

Bila tanya cikgu bagi mkn ke tak..dia cakap x bagi pun..aku pun tak sure betul ke tak Insyirah ni..tak silap aku ari tu cikgu dia kata ada bagi mkn utk sesi yg aku ambil ni...nasib baik aku ada bekalkan dia makanan...tp air masak jerlah...dia cakap dia mkn biskut...siap share lagi dgn kwn barunya...bagus anak mama...:)..nmpknya aku kena sediakan roti utk dia bekal ke sekolah esok...maybe ari ni cikgu dia lom sedia utk masak....nak kena tanya balik ni..

Sbnrnya ari ni ada byk benda yg berlaku...terutamanya kat skolah aku...nanti akan diceritakan dlm entry seterusnya...mengenai gelagat anak2 dan parents yg pertama kali antor anak ke sekolah...mcm ragam...tungguuu..

oklah...have 2 go...nak gi kemas umah baru lagik...
salam..
 over excited nak gi skolah...pepagi dah bgn..hihi











No comments:

Post a Comment