Sunday, May 22, 2011

Fahamkah Insyirah?

Assalamualaikum...

Lagi entri untuk hari jiwa kacau ini.....
Tadi on day way keluar breakfast dengan mak n Insyirah, aku bukak cerita mengenai kisah malam tadi pada mak...sengaja aku citer pagi ini sebab malam tadi kalau aku citer terus, aku gerenti Mersing akan banjir...dan satu sebab lagi aku takmo citer pada abah aku...dia tak boleh tension...aku takut sakit dia melarat..so, tunggu result rasmi 25 nanti baru aku nak cakap dengan abah....biarlah dia tak tahu awal2....

Masa tengah drive, aku citerlah dengan mak...aku tak nanges cuma bergenang je air mata nih...kalau aku nanges panjang pulak soalan dari lil' Insyirah yang kepoh tu...so, sambil aku cerita, aku tengok Insyirah diam jer...tak bercakap...pastu aku tanya dia"...adik nak duduk dengan mama ke dengan papa?" jawapan biasa lah dia,"...dengan mama, dengan papa...".pastu aku explain kat dia," nenek kena balik dulu dengan Ki...adik duk mersing dengan mama....". .dia diam...aku cakap lagi, "nanti adik dah tak sekolah Hilal...kena skolah kat mama...petang mama hantar sekolah lain pulak....pastu dia cakap dia tak mau sekolah lain...". dia tak nak sekolah lain....puas explain...last dia terima penjelasan aku...kesian jugak aku tengok dia...monyok saje...

Lepas tu, setiap kali dia dengarpasal  pertukaran, dia akan diam...buat muka sedih...aku lagi la sedih...tapi takpelah..budak2 cepat pulih dan sesuaikan diri...aku tahu dia kuat...dan aku juga tahu dia takkan tinggalkan aku sorang2 kat mersing ni walaupun aku garang dengan dia...tak macam En.Pd yg tega tinggal kitorang kat sini!...mama tau adik sayang mama kan...:p......dan aku juga tak mungkin boleh duk sorang kat sini tanpa Insyirah...En. Pd takpe dia jantan...dia boleh balik jenguk kami bila2 masa kan...

So, sekarang ni itulah keputusan mutakhir kami...duk berdua kat sini, tukarkan sekolah insyirah dan...........
En. Pd..kamu wajib balik setiap minggu!


..............................................................................................






4 comments:

  1. ciannya...sedey lak dayah..dayah pena ws cm akak ws skang...bfore dayah keje, dayah blaja kt kl..abg kt sabah...lagi la xle jumper, kak..lagik sedey...sbr la kak..nnt dayah lak yg nangis...huhuhu

    ReplyDelete
  2. akak jauh tu rasa mcm dah boleh terima...maslah skrg insyirah lah...dah lah setahun berjauhan dgn papanya...akak terpaksa antor dia sekolah PASTI petang sebab nnti kalau ada kursus smpi ptg akak xde pengasuh nk jaga dia...lgpun ari senin ada date dgn Mat Salih...kalau ikut nk sekolahkan dia pagi jer...tadika kemas pun xpe...

    ReplyDelete
  3. Cian lil' Insyirah..ssh nak cr parents mcm mak abah sya. so, kl sya xdpt pindah, tggl berdua ngan insyirah?maybe mula2 insyirah akan wat feel, tp hrp dia jumpa kawan yg leh geng dgn dia:-)

    ReplyDelete
  4. ha'ah..sya duk dgn insyirah jer...sya suruh mak abah balik dulu sebab kesian lak lama2 duk sini...bosan diorang...abah pun x sihat sangat sue...insyirah rasanya takde masalah berkawan...cepat masuk geng dia ni...tp, mula2 nnti mybe dia akan demam n buat perangai...takpelah sue...sampai bila nak harap orang kan...sabor jelah....dan sya harap fidi boleh balik every weekend...:)

    ReplyDelete