Tuesday, May 3, 2011

Insyirah....Buku...Aku....Novel...


 poyo je baca novel kat playground...:P


Assalamualaikum...


Korang suka baca novel tak?
Mesti ramai yang suka kan...
aku? suka sangat..sangat2 suka...
sebelum kawen aku jarang2 beli,
sebab aku dulu masa ngajar kat Trg agak busy...
masa belajar aku xde masa sangat nak mengadap buku...
assignment dah bertimbun kan...
Cuma kadang2 ada juga beli sikit2...

Selepas kawen, aku takde kerja lain...asyik beli novel jer...
En. Pd  pulak takde hal kalau aku beli novel...
Jadi dia layan bola, aku layan novel...
Tapi kalau kerja umah tak siap bising jugak...
Aku kadang bila dah melekat dengan novel, susah nak berhenti...
Kadang2  satu buku habiskan satu hari...
Mana member sebelah tak marah, kan....huhuhu

Masa pregnantkan lil’Insyirah...
ada masa terluang jer, mesti membaca...
biasanya novellah...kadang2 baca jugak bahan2 ilmiah...
Quran pun mengaji jugak...
tapi yang lebihnya novellah...
aku ingat lagi masa kat SKBN,
Kak Nora yang duk sebelah aku pernah cakap...
Nanti anak ko keluar kan Syaz...
Mesti suka membaca...

Dan memang betul katanya tu...
Insyirah suka sangat dengan buku...
Tapi dia lom boleh membaca lagi...
Tapi buku yang mewarna, tracing letters, yang mudah2
memang sekejap je dia buat...
Aku memang dah dekatkan dia dengan buku sejak baby lagi...
Dan bahananya sekarang ni asal jumpa buku jer,
Mesti aku kena pau....

Kalau kumpul buku2 dia kat umah dah boleh bukak kedai buku!
Kadang2 tu temper jugak aku sebab asal jumpa buku jer,
Mesti nak beli walaupun ada yang belum buat lagi aktivitinya....
Sekarang ni dah sekolah, aku lega sikit
sebab dia dah kurang sikit nafsu nak membeli buku
sekarang  dia tumpu pada buku teks sekolah dia jer...
baguskan...baca bukuteks! Haha


 tiada gambar lil insyirah dengan buku2nya sebab tak sampai ati nak amek gambar buku2 yg berselerak...huhuhu




note~ jumaat lepas aku ada beli dua novel...tapi hingga ke hari ni masih belom abes baca lagi...biasa satu hari je khatam...busy sangat ke aku le ni?




............................................................:P

2 comments:

  1. su dari dulu tak berapa minat novel. layan gitu2 jer..bila kawin ngan halim,dia de 7 adik prmpuan..rsnya seme kaki novel. sekali tgk novel dorang..leh wat library sya. so, bl lik kg..kl boring..su gi bukak almari tu. tapi mmg best tengok timbunan novel tu. kl sya nak gi pinjam pun boleh.hi3

    ReplyDelete
  2. best doh tu sue...tp sya tak giler mana...cuma bila mari angin nok baca novel, tiap minggu beli...lama doh berenti..ni nok start balik...pdhal kerja berlambok sekali....kdg sanggup tido lewat sebab nak abeskan sebuku...hehehe...pinjam org punya x syok...tak puas...kena beli jugok...hihihi..tp koleksi skrg lom boleh buka kedai buku...kikiki

    ReplyDelete