Tuesday, May 24, 2011

Tidak Cukup Kuat Rupanya....

Assalamualaikum....

Masih lagi berblog dikala jiwa kekacauan...bila nak berhenti entahlah...sampai En. Pd pun boleh perasan..siap tanya lagi nape sejak akhir2 ni post aku kt blog ni sedih2 jer...aku emo, kan...kenyataan kadang2 pahit untuk ditelan...I need time...

Akhir tahun lepas, bila dapat tahu En. Pd dapat tukar, memang kepala aku berserabut gila...tapi aku sedapkan hati dengan fikirkan ianya hanya untuk setengah tahun...nak tak nak aku kena go on...ditambah lagi dengan ayat2 penyedap bahawa cikgu BI senang nak masuk Terengganu...aku akur dan masa buat rayuan tu, aku tidak mengharap sangat kerana waktu itu aku tidak mengisi borang secara online...sekadar permohonan offline...gelap gambor, kata orang kampung aku...tapi nak sedapkan hati aku menapak jugak ke PPD, JPN Johor then ke KPM...tapi seperti yang dijangka memang sahih tak dapat....bukan rezeki aku...aku redha masa tu...

Dan sepanjang 5 bulan tu, aku lalui dengan jayanya walaupun banyak dugaan...biasalah tu...tapi untuk kali ini kau memang rasa down sangat...sangat2...mula2 tau result tak rasmi hari tu, aku tak tahu nak explain macamana...aku call En. Pd berkali2 tapi dia tak dengar...tp waktu tu luluh rasanya perasaan ini...then, dah dapat cakap dengan En. Pd, aku tak nangis pun...kuatkan aku...maybe sebab masa tu antara percaya atau tidak..pastu si dia juga tidak memberikan aku nasihat...cuma buat andainnya yang bermacam2 mengenai result tidak rasmi itu....

Hanya selepas tu, Kak Min chat ngan aku, aku lain macam...but okay lagi...dia text aku, aku tak balas...sori kak min..jiwa kacau...then malam buta tu Kak Jah lak chat ngan aku...aku dah tak tahan....waaaaa....tumpah jugak...tapi kejap je ye Kak Jah...sian Kak Jah...kena baca ayat2 mengarut aku malam tu...tapi lawak yg dia buat mampu tenangkan aku...dan malam tu aku tak tidur pun...tak caya? takpe...tapi dalam situasi macam tu aku memang takleh lelapkan mata!

Sepanjang ahad takde kerja yang berjaya aku buat...  
En Pd pun sama gak...jiwa kacau...fikiran ke mana ntah...then semalam aku okay2 jer...tapi bila kawan2 tenangkan aku dengan mngatakan result itu tak betul, bergenang jugak mata ini...tapi aku cover ok....huhuhu...dan semalam on da way ke sekolah Insyirah, hujan sekali lagi dalam kereta...mujur tak banjir...huhuhu...sebak! aku sangka aku kuat....tapi....

Oklah...kena berhenti dulu sebelum kekuatan aku yang ada sekarang ni roboh sekali lagi....
and En. Pd....I really need a shoulder to cry on....really....jangan nanti all the way to KL dihujani hujan yang lebat!



....................................................................................................................

No comments:

Post a Comment